Co to znaczy samorządność? Gdzie szukać wzorców dla samorządu szkolnego? – wokół tych pytań odbyła się 3.04.12 debata w ramach projektu „XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży – szkoła demokracji”.
Organizacji debaty podjęli się uczniowie, którzy startują do XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży: Monika Garstka – przewodnicząca Zarządu Rady SU oraz Krzysztof Uchniewski – członek Zarządu Rady SU.
Zaszczycili nas swoją obecnością znakomici goście: posłanka Elżbieta Gapińska, wiceprezydent Płocka Roman Siemiątkowski, zastępca przewodniczącego Rady Miasta Płocka Wojciech Hetkowski.
Galeria zdjęć (przejdź …)
W I części spotkania dyskusja miała charakter panelowy. Goście, korzystając z własnego doświadczenia w działaniach obywatelskich, odpowiadali na pytania postawione w tytule debaty. Zachęcali do aktywności w ramach samorządu uczniowskiego, który jest przykładem funkcjonowania zasad demokracji. Następnie uczniowie dyskutowali na forum. Punktem wyjściowym był fikcyjny, choć bardzo realistyczny, list uczennicy, która zwracała się z prośbą o pomoc, ponieważ była wyśmiewana i zaczepiana przez koleżanki i kolegów z klasy. Wnioski z dyskusji zapisywano na plakacie. Dotyczyły one roli przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego w kształtowaniu postaw tolerancji, w dawaniu poczucia akceptacji dla indywidualności, w rozwoju społecznym uczniów. Debata była partnerskim spotkaniem ludzi zainteresowanych autentyczną demokracją i żywą wymianą myśli. Ponieważ nasz Samorząd Uczniowski działa bardzo dobrze, chcieliśmy wykorzystać obecność autorytetów i skupić się na tych obowiązkach przedstawicieli samorządu, które polegają na wspieraniu wszystkich uczniów w rozwoju społecznym. Goście uznali wnioski debaty za trafne i ciekawe. Niektóre z nich sformułowali oni sami.
|