Wycieczka 1d i 2c

W dniach od 29 maja do 2 czerwca klasy I D i II C razem z Biurem Podróży Galapagos pojechały na wycieczkę po Litwie, Łotwie i Estonii.

Już pierwszego dnia odwiedziliśmy Rygę, a konkretnie Starówkę wpisaną na listę UNESCO. Zobaczyliśmy również zespół pałacowy Randale, nazywany „Wersalem Północy”.  Estońskie cerkwie wyróżniały się niezwykle bogatymi zdobieniami, a motyw kotów na dachu dodawał wycieczce  ciekawego nastroju.

W Tallinie szczególnie zainteresowała nas Cerkiew Aleksandra Newskiego. Kolorowe budynki oraz kultura miasta na długo pozostaną w naszych wspomnieniach.

Wilno poznaliśmy od strony Starego Miasta oraz pięknej Kaplicy Matki Boskiej Ostrobramskiej. Nie ominęliśmy cmentarza na Rossie ani innych miejsc związanych ze sławnymi Polakami. Widok grobu matki Józefa Piłsudskiego skłonił nas do chwili refleksji.

W drodze powrotnej podziwialiśmy zamek w Trokach, Suwalszczyznę. Udało nam się również zwiedzić kościół w Wigrach oraz zobaczyć pokoje, w których podczas swojej wycieczki do Polski, przebywał Jan Paweł II.

Zachwyceni podróżą planujemy dalsze eskapady.

Warning: Undefined variable $meta_text in /home/users/jolant01/public_html/stara/wp-content/themes/Yorkshire/content-single.php on line 50